Klauzula informacyjna RODO
Szanowni Państwo,
Od dnia 25 maja 2018 r. obowiązuje rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) tzw. RODO oraz ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018 r. poz. 1000).
Celem RODO jest ujednolicenie zasad przetwarzania danych osobowych w całej Unii Europejskiej oraz ustandaryzowanie informacji kierowanych do osób fizycznych, których dane są przetwarzane w zakresie ich praw z tego tytułu.
W związku z powyższym w zakładce pn. "RODO", znajdziecie Państwo podstawowe informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Urząd Gminy w Gręboszowie (Administratora) oraz zasady, na jakich będzie się to odbywać.
Klauzula informacyjna Urzędu Gminy w Gręboszowie
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych („RODO”) oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informujemy, że:
1) Administratorem danych osobowych przetwarzanych przez Urząd Gminy w Gręboszowie jest Wójt Gminy Gręboszów z siedzibą: Gręboszów 144, 33-260 Gręboszów. Z administratorem można się kontaktować poprzez pocztę elektroniczną: gmina@greboszow.pl lub listownie pisząc na adres siedziby administratora;
2) Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych (IOD), z którym można się kontaktować w sprawach dotyczących ochrony danych za pomocą poczty elektronicznej: iod@greboszow.pl pod numerem telefonu: 14 641 60 02 lub listownie pisząc na adres siedziby administratora. Dane inspektora ochrony danych: Grzegorz Kilian;
3) wszelkie dane osobowe przetwarzane są w związku z wykonywaniem obowiązków bądź realizacją uprawnień i kompetencji wynikających z przepisów prawa i w celu realizacji zadań w nich określonych, realizacji umów zawartych z kontrahentami Urzędu, a w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody;
4) w związku z realizacją obowiązków bądź uprawnień dane osobowe mogą być przekazywane przez administratora innym organom władzy publicznej, stronom postępowań, podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej w zakresie i w celu wynikającym z procedury administracyjnej lub właściwości tych organów;
5) dane osobowe przetwarzane są przez okres niezbędny do realizacji celu, dla którego zostały zgromadzone, oraz archiwizowane przez okres wskazany w przepisach dotyczących archiwizacji dokumentów. Okres przechowywania danych reguluje w szczególności ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. W niektórych przypadkach okres przechowywania danych określają inne przepisy szczegółowe stanowiące podstawę realizacji zadań;
6) osobie, której dane są przetwarzane przysługują niżej wymienione prawa:
-
- dostępu do swoich danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
- w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości – prawo do ich sprostowania;
- w przypadku zaistnienia konieczności ich zmiany – prawo do jej dokonania;
- usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym) w przypadku, gdy osoba, której dane są przetwarzane, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania jej danych osobowych, wycofała swą zgodę na ich przetwarzanie w przypadku gdy zgoda jest podstawą do przetwarzania tych danych i nie ma innego powodu dla których te dane są przetwarzane, lub dane są przetwarzane niezgodnie z prawem; prawo do bycia zapomnianym nie dotyczy osób, których dane przetwarzane są w związku z obowiązkami wynikającymi z przepisów, np. ewidencja ludności, urząd stanu cywilnego;
- żądania ograniczenia przetwarzania swych danych osobowych w przypadkach gdy kwestionowana jest zasadność ich przetwarzania, cel ich przetwarzania, prawidłowość danych bądź dane są potrzebne do dochodzenie roszczeń;
- przenoszenia swych danych osobowych w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy lub zgody i przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;
- sprzeciwu wobec przetwarzania danych w przypadku gdy dane są przetwarzane w interesie publicznym lub w związku z uzasadnionym interesem administratora danych, chyba, że administrator wykaże, że podstawa do przetwarzania danych jest nadrzędna w stosunku do interesów tej osoby;
7) dane osobowe przetwarzane są za pomocą środków technicznych zapewniających ich ochronę;
8) dane osobowe przetwarzane w sposób zautomatyzowany nie podlegają profilowaniu;
9) każda osoba, której dane są przetwarzane ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna, że przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO.
Administrator Danych Osobowych
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze przetwarzanie w związku z ustawą o: ewidencji ludności, dowodach osobistych, zmianie imienia i nazwiska
Opracowanie: Grzegorz Kilian
Wprowadzenie: Marcin Janowiec 29.05.2018 r.